~UnderbaraSkruttan~

Alla inlägg under juli 2014

Av Tina Westman - 23 juli 2014 22:56

Inser ju att tiden går alldeles för fort, och det är ett tag sedan jag uppdaterade...

Skruttan mår prima och kramperna håller sig fortfarande borta, tack och lov! Man glömmer så fort och tar redan för givet att dagarna ska fortsätta vara krampfria.

Hon äter dessvärre lite dåligt och har pga det och sin långsamma viktuppgång, blivit skickad till dietist som satt henne på en "omvänd bantningskur" och näringspulver.
Jag som mamma känner dock ingen oro för detta, och slarvar friskt med denna ordination.
Jag tror snarare att medicinerna som i stora mängder luras in i maten dagligen, gjort henne lite avtrubbad när det gäller lockelsen till mat. Det skulle i alla fall jag blivit!

Jonna har sedan ett tag tillbaka fått glasögon. Vi ser en helt annan blick på henne nu, och är så glada att detta hjälpmedel finns! Hon är översynt och har alltså sett dåligt på nära håll, där det mesta händer för henne. Så jag skulle gissa att en helt ny värld har öppnat sig för henne!

Glasögonen i kombination med hennes nya krampfria tillvaro, gör att vi äntligen ser en motorisk utveckling som går framåt!!
Under en period med mycket kramper och mediciner såg vi en motorisk regression, vilket var ganska jobbigt att se. Man vill ju såklart att barnens utveckling ska gå framåt, inget annat!!

Så vi har nu en mycket gladare och livligare tjej som vi inte sett på länge!!
Hon älskar att bada, vilket inte är helt fel dessa dagar!

Vi njuter så av varje dag med vår underbara Skrutta!!!

Presentation


~JONNA Vera Svea~
121128 kom hon, med tio fingrar och tio tår, det finaste vi någonsin sett! Älskade lilla JONNA!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards